top of page
  • תמונת הסופר/תאינו אלבלס

מה צריך לבדוק לפני שרוכשים דירה?

רוצים לרכוש דירה ,למגורים או להשקעה? אז רגע לפני ...בואו נבין ממספר מומחים בתחומם מה חובה לבדוק לפני הרכישה הגדולה. הרוכשים נוטים לחשוב שרק אחרי מציאת הנכס יש להבין את התנאים לרכישת המשכנתא. אך יעוץ משכנתא נכון מתחיל עוד לפני חיפוש הדירה, מציין אינו אלבלס מומחה למשכנתאות. על הרוכש להבין מה סכום המשכנתא שיוכל לקבל מהבנק ולכלול בתוכו את סכום השיפוץ. למחיר הכולל יש להוסיף את מיסוי הדירה למדינה וכמה יצטרך לשלם שכר טרחת עו"ד לקניה. עוד מציין שיש לבדוק את כדאיות לעסקה ,האם המחיר הינו ראלי לשוק. השוו את הנכס לנכסים שנמכרו שאותה תקופת זמן בשכונה באתר הנדל"ן הממשלתי בכתובת: https://www.nadlan.gov.il/.


ישנם מספר מסלולי משכנתא שונים מציין אינו ולכל אדם צריך לדעת להתאים את המסלולים שמתאימים לאופי שלו ולתכנון העתידי שלו. חשוב מאד לתכנן מראש את המשכנתא ולדעת לקראת מה אנו הולכים. ומה לגבי השיפוץ? שאתם מגיעים לנכס עם שלל רעיונות לשינויים יש להבין את סדר הדברים ,מה ניתן לבצע ומה פחות... למשל: שירותים בבניין ניתן לבטל אך לא להזיז מציינת נגה אלבלס מעצבת פנים ולפני שמורידים קיר יש להביא אישור קונסטרוקטור למען ביטוח הנכס שלכם. רוצים בית חכם ? אפשרי היום יותר מתמיד ובמחירים נוחים. רוצים לשנות לחלונות בלגים בבניין ? לצערי ביתי אפשרי מכיוון שלא ניתן לשנות חזות בבניין משותף ,בבית פרטי בהחלט. תכנון פני הנכס ותמחור נכון יביאו אתכם ללילות שקטים בבית החלומות שלכם. אז תכננו כלכלית והבאנו מעצבת פנים לנכס לבדיקה ראשונית .


מה הלאה? אורלי דה-הונד כהן עו"ד ונוטריונית מציינת מספר נקודות לבדיקה לפני הקניה: אל תחתמו על שום מסמך לפני שהתייעצתם עם עו"ד ואנשי מקצוע נוספים בתחום, לצורך בדיקת מצב משפטי, תכנוני וכלכלי. גם לא על זיכרון דברים. הוציאו נסח טאבו עדכני (ניתן לעשות זאת באופן עצמאי באינטרנט) ודרשו מהמוכרים חשבון ארנונה. הנסח ישקף אם יש נורות אדומות שצריך להיזהר מהן ובחשבון הארנונה תוכלו לראות אם יש פער בין המ"ר הרשום בנסח לחשבון הארנונה. בדקו לפי מצבכם את המיסים הנלווים (דירה ראשונה ? שניה? דירה בירושה) ודאגו שעו"ד בתחום יגיש את המסמכים הנחוצים. אז לפני שאתם ניגשים לקניה החשובה בחייכם הכינו שעורי בית, השתמשו באנשי מקצוע הם יחסכו לכם הרבה מאוד כסף וכאב ראש . בהצלחה!

לטיפים נוספים ושאלות: אינו אלבלס מומחה למשכנתאות 054-5531179 https://www.facebook.com/inoalbalas/ נגה אלבלס מעצבת פנים 052-8357859 https://www.facebook.com/nogaalbalas אורלי דה-הונד כהן עו"ד ונוטריונית 052-2259339 https://www.facebook.com/Orlilaw/



צפייה 10 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page